Days full of Happiness and Gratefulness - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu Days full of Happiness and Gratefulness - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu

Days full of Happiness and Gratefulness

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

29 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Oké tijd voor een nieuwe blog! Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen haha. Het is echt geweldig hier! Het land is niet normaal mooi en de mensen hier zijn heel aardig. Vanaf het eerste moment heb ik me hier al thuis gevoeld. Ik ben hier nog steeds het engels-stumpertje haha, maar ik blijf lekker in mijn slechte Engels kletsen en we komen er wel ;) Ik slaap met 5 andere meiden op een kamer die bedoeld is voor 12 mensen. Ruimte genoeg dus. Drie van de meiden komen uit Zuid Afrika, één meisje komt uit Namibië en één meisje komt uit Angola. Super leuk om met deze mensen om te gaan. Ook met de jongens van onze dts is het erg gezellig. Een Braziliaan, een Brit, twee Zuid-Afrikanen, iemand uit Malawi en iemand uit Zambia. Ze leren me van alles over hun cultuur, over hun eten en over van alles en nog wat. Erg grappig om allemaal te horen. Ook is het echt super mooi om serieuze gesprekken met ze te hebben. Wat is hun achtergrond, hoe zijn ze bij deze dts gekomen en wat zijn hun verwachtingen voor komende periode? Heel veel verhalen.. allemaal verschillend.. maar met dezelfde conclusie.. God heeft ons hier bij elkaar gebracht. Het is vandaag woensdag, de derde dag waarin we ons officiële programma draaien. We beginnen de dag met worship, devotional of intercession. Daarna beginnen de lessen waarbij er sprekers vanuit verschillende landen komen. Deze week gaat het over ‘hearing Gods voice’. In de middag hebben we practical ministry, oftewel corvé. Ik denk niet dat ik ooit zulke grote oppervlakten heb gestofzuigd als hier haha. Na de practical ministry hebben we vrije tijd om de boeken te lezen voor onze bookreports, om onze journal bij te werken (Een schrift waarin je bijhoud hoe het ervoor staat met je relatie met God) of om gewoon gezellig met elkaar naar de mall (een winkelcentrum) te gaan. Na het avondeten hebben we vrije tijd of een extra meeting. Waar ik het allermeest van geniet zijn de worship diensten en de natuur. De Worship is echt super super super mooi. Zo vrij! Misschien dat ik er bij m’n volgende blog een filmpje van post. En dan de omgeving hier.. pfff… De base is omringd met bergen, er lopen apen op de weg en wanneer de zon schijnt is het echt puur genieten. Ik ben God echt dankbaar dat ik hier ben gekomen, dat ik naar Zijn stem heb geluisterd en ik weet zeker dat er hier bijzondere dingen gaan gebeuren. Er zijn vooral heel veel dingen om God voor te danken. Een gebedspuntje is; dat ik mijn hart telkens weer opnieuw open kan stellen voor meer van God. Ik wil jullie bedanken voor de financiële support, ik voel me echt gezegend. Super leuk dat je de blog leest, bekijk de foto’s en tot blogs! En oja! Mijn eerste keer vliegen is goed bevallen. Ik ben veilig aangekomen.  Let God bless you, Liefs Anneloes!


  • 29 Juni 2016 - 22:36

    Dyantha:

    Wauw an, super om te lezen. Fijn dat je je gelijk thuisvoelde en je leuke kamer/dts genoten hebt. Geniet er heerlijk van en ik kijk uit naar je volgende blog! Liefs

  • 08 Juli 2016 - 20:30

    Anneloes Van Middelkoop:

    Op een of andere manier zijn er een aantal reacties verdwenen van de site, maar ik heb ze allemaal in m'n mail ontvangen dus ik heb het gelezen. Super bedankt allemaal, leuk om zulke enthousiaste reacties te krijgen.

  • 30 Juni 2016 - 08:12

    Ingrid:

    Hoi Anneloes,

    wat een enthousiasme spat er van je verhaal af! Geweldig!
    Fijn om te horen dat de reis goed verlopen is. En met je engels komt het ook vast wel goed, want je verhaal is nu al gevuld met veel engelse woorden..... Dat gaat vast elke dag beter!!! Gods zegen.

  • 30 Juni 2016 - 13:30

    Henri:

    Super Anneloes!
    Een ontzettend gave en gezegende tijd gewenst daar!

  • 30 Juni 2016 - 13:38

    Rebecca:

    Trots op je Loes... Je schrijft leuk ben nieuwsgierig naar je volgende blog met je belevenissen.
    Dikke knuffel

  • 30 Juni 2016 - 14:06

    Anneloes Van Middelkoop:

    Dankjulliewel! Super leuk om jullie reacties te lezen!

  • 30 Juni 2016 - 19:53

    André En Dorien:

    Hoi Anneloes,

    Wat ontzettend leuk om je blog lezen.
    In gedachten zijn we een beetje bij je, helemaal leuk.
    We zijn super trots op je Anneloes, geniet lekker van deze mooie tijd!!!!!
    Gods zegen.
    Liefs André en Dorien

  • 30 Juni 2016 - 20:17

    Mienke :

    Mooi om te lezen!

  • 30 Juni 2016 - 21:51

    Astrid:

    Gaaf he, zuid Afrika! Die natuur! Die geluiden! Zo gaaf! Geniet ervlekker van! En dat engels....dat komt vanzelf goed!

  • 02 Juli 2016 - 09:50

    Bert Brunekreef:

    Hey Anneloes
    Goed om je blog te lezen en ga er voor
    Ook al weet je dat ik niet gelovig ben zeg ik jou hou vast aan je geloof en alles er om heen als je dat kracht en steun geeft

    Groetjes Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Via dit profiel ga ik proberen om jullie op de hoogte te houden van mijn reis met God en Zijn reis met mij.

Actief sinds 02 April 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7908

Voorgaande reizen:

11 Maart 2024 - 08 April 2024

Bezoek aan YWAM Arusha en Tanga

23 Juli 2016 - 03 December 2016

My adventures in South Africa <3

Landen bezocht: