I am learning a lot! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu I am learning a lot! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu

I am learning a lot!

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

08 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar ben ik weer! Ik ben hier vandaag precies twee weken. Alles is al helemaal normaal en voelt alsof het nooit anders is geweest. Ik zit hier in de woonkamer m’n blog te typen. De woonkamer waar we altijd met elkaar eten, waar ik leer poolen en waar ik ongeveer iedereen kennis heb laten maken met onze ‘Hollandse’ zouten drop. Haha ik heb nog nooit zoveel mensen vieze gezichten zien trekken nadat ze zouten drop voor het eerst in hun leven proefden. Ik begon me haast schuldig te voelen, zo vies vinden ze het hier. Ook is dit de woonkamer waar ik nu ongeveer 8 keer de vraag heb gehad of ik getrouwd of verloofd ben. Nee sorry jongens ik draag gewoon ringen omdat ik het leuk vind. ;) Vorige week vrijdag hadden we een Brazilian Party op de base. De invulling.. Dansen natuurlijk! En aangezien ik een geboren danser ben, had ik bij de derde jongen pas door hoe het moest. Maargoed, iedereen is hier echt heel aardig. Ik leer hier engels, ik leer hier poolen, ik leer hier dansen (de “quadrilha”) en ik leer hier natuurlijk meer en meer van God. Afgelopen week was erg intensief. Wat betreft, alles wat God me aan het leren is. Zondag begon ik te begrijpen wat God me vanaf de allereerste week al duidelijk probeerde te maken. Het voornaamste doel is het verder willen groeien in m’n geloof en m’n relatie met God verbeteren. Maar het idee dat God me grote dingen kon gaan vragen, wanneer ik hem meer ruimte zou geven maakte me bang. Aan de ene kant dacht ik, als God me naar Zuid Afrika stuurt, is er wel nog iets groters dat Hij van me zou kunnen vragen dat nog groter is..? En ja, dat is er.. M’n leven geven in de zin van missionare worden. Zo ongeveer de helft van alle mensen hier, misschien nog wel meer dan de helft leeft van giften. Ze leven hier puur in vertrouwen op God dat Hij voorziet in alles wat ze nodig hebben. Zou God mij dat ook gaan vragen? Dat is dus een van de dingen die God van me zou kunnen vragen, waarvoor ik m’n hart dicht hield.. De eerste week les ging over het verstaan van Gods stem. Schijnbaar zou maar 5% van de dingen die God tot ons spreekt voor leiding zijn en is maar liefst 95% of nog meer gewoon de relatie die je met God hebt. Het dagelijks leven en de liefde die Hij voor je heeft met je willen bespreken. Oke God, dat betekend dus dat alles wat u tot nu toe tegen mij sprak nog maar 5% is van wat u spreekt! Ik wil me uitstrekken naar het overgrote deel dat ik nog niet ken. Maar had geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Eigenlijk best grappig, want nadat God me 7x op verschillende manieren duidelijk maakte op wat voor een manier dat kon en op wat voor een manier ik mijn relatie kon verbeteren. Snapte ik pas wat ik moest gaan doen. Ik heb hier een aantal dagen gevast en deze tijd was echt heel mooi en goed. God heeft me veel laten zien en heeft me veel geleerd, wat kort samengevat in Romeinen 8:6 staat. Het alleen maar doen van uw eigen zin leidt tenslotte tot de dood. Maar de kracht van de Heilige Geest brengt ons leven en vrede. Afgelopen twee weken gingen over Gods stem verstaan en over wie God überhaupt is. Komende week gaat het over hoe je vol passie kunt leven voor God. Ik kijk ernaar uit! Over een kwartiertje hebben we een groot kampvuur met de hele basis, dus ik ga snel afsluiten. God bless you all! Enneh, als je vragen hebt.. Je weet me te vinden ;)


  • 09 Juli 2016 - 14:19

    Opa En Oma Alblas:

    Lieve Anneloes,
    Wat bijzonder dat we je zo kunnen zien. En ook dat we kunnen zien wat je al doet en met wie je optrekt en samenleeft. En bovenal steeds meer van God leert en hoort. Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Dikke knuffel van opa en oma.

  • 10 Juli 2016 - 14:27

    Berthold:

    Hallo Anneloes,
    Het is leuk om je verslagen te lezen. Wat mooi wat je allemaal mee maakt daar. Once in a life time ervaring denk ik. Het is bijzonder hoe je God zoekt en volgt. Ook het plezier maken hoort erbij en zo te lezen gaat je dat ook goed af. Maak er een goede week van en ik zie je volgende verslag wel weer. Groeten en zegen.
    Berthold

  • 10 Juli 2016 - 18:34

    Dyantha:

    Super tof an! Fijn dat je het zo gezellig hebt en dat je zo enthousiast bent. Liefs

  • 12 Juli 2016 - 00:37

    Janita Hekkelman:

    Hi Anneloes, met belangstelling en Liefde lees ik jouw Verslag.
    Ik vindt het mooi en moedig tegelijk. God zoeken is al wat......maar leren begrijpen wat hij van ons wil......pppffff.........wel geeft het veel houvast aan een mens. Wat mooi en wat zal het leerzaam zijn.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende Verslagen. En wat fijn om te lezen dat je het zo geweldig naar je zin hebt.
    Je ontroerd mij lieve Anneloes. Een hele dikke knuffel van mij en natuurlijk ook van Gé. XXXXX

  • 12 Juli 2016 - 20:19

    Anneloes Van Middelkoop:

    Dikke knuffel terug opa en oma! Veel plezier komende week in Putten!

    Thanks Berthold en Dyantha! God bless you!

    Aaah dankuwel buurvrouw Janita! Het ontroerd me dat het u ontroerd ;) Dikke knuffel terug aan allebei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Via dit profiel ga ik proberen om jullie op de hoogte te houden van mijn reis met God en Zijn reis met mij.

Actief sinds 02 April 2016
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 7877

Voorgaande reizen:

11 Maart 2024 - 08 April 2024

Bezoek aan YWAM Arusha en Tanga

23 Juli 2016 - 03 December 2016

My adventures in South Africa <3

Landen bezocht: