Zwarte schoenen uit de hemel - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu Zwarte schoenen uit de hemel - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu

Zwarte schoenen uit de hemel

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

02 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De een na laatste blogpost voor mijn outreach!!!!
Afgelopen weken gingen de lessen over ‘identity in the reality of Christ’ en over de ‘holy spirit’. Als ik eerlijk ben heb ik de eerste week niet zo bar veel geleerd. hihi
De tweede week, de week over de heilige geest was een stuk intenser, bijzonderder en grappiger. De heilige geest kan ik niet uitleggen dat is iets wat je moet ervaren. En dat is dan ook waar onze focus lag deze week. We hebben in de ochtend les gehad met de DTS studenten en in de avond waren er bijeenkomsten voor iedereen. Het kwam er eigenlijk op neer, dat wij als DTS studenten werden gebruikt als voorbeeld hoe de heilige geest je aan kan raken. En daarna baden we voor alle andere mensen die er waren, voor een aanraking van de heilige geest. Het was echt bijzonder en leuk om de heilige geest zo te zien werken.
Wat ik vooral geleerd heb door deze week heen is dat als je meer van de heilige geest wilt ervaren en Hem meer door je heen wilt laten werken. Dat dat een kwestie is van ontvangen én uitdelen. En naarmate je dit vaker doet, zal het telkens steeds makkelijker worden om de heilige geest door je heen te laten werken en te ervaren. Het uitdelen van de heilige geest (door voor mensen te bidden en God door je heen te laten spreken) is dan ook hetgeen waar ik me deze week op heb gericht. Super bijzonder om te zien hoe God tot mensen spreekt, door ons heen.
Een van de dingen die God me nog meer heeft laten zien, was dat Hij echt betrouwbaar is. We bespraken het onderwerp geven. En tijdens een opdracht vroeg God me om wat dingen weg te geven. Ik vond het helemaal prima, God als u het vraagt; doen we dat toch?! Maar de dingen die hij van me vroeg waren dingen die ik niet direct zou missen, dus het was ook niet echt moeilijk om te geven. Totdat God me vroeg om m’n zwarte schoenen weg te geven… Haha wat een grap.. Ik heb hier maar twee paar schoenen en m’n zwarte schoenen draag ik letterlijk overal (of het nu in de kerk is, in Avian park of in de bergen), m’n zwarte schoenen matchen met al m’n kleding en twee dagen later zouden we het 30 jarig jubileum van YWAM Worcester hebben waar de dresscode zwart/wit was. Oftewel… ik had m’n schoenen gewoon nodig!
Maar ik herinnerde me wel alle verhalen die ik hier heb gehoord, dat God voorziet in alles wat je nodig hebt. Daarom vroeg ik God of Hij me nieuwe zwarte schoenen wilde geven voor het feest op zaterdag, als ik m’n schoenen weggaf.
Donderdag heb ik m’n schoenen dus weggegeven in het vertrouwen dat God me binnen twee dagen tijd nieuwe zwarte schoenen zou geven.
En je raad het nooit, maar vrijdagavond, net teruggekomen van ministry was ik m’n kleding aan het matchen voor het feest. Ik had een jurkje, een vestje, een panty, oorbellen een haarklip.. En toen een van de meiden me zag, gaf ze me pumps. De pumps waren zwart en ze waren ook nog eens precies de goede maat! Het zou gewoon toeval kunnen zijn, maar zoals ik al eerder in een blog heb genoemd. Is er te veel toeval, waardoor het geen toeval meer is ;)
Verder ben ik op safari geweest, wat echt een super gave ervaring was.
Een bezoek aan de hillsongchurch in kaapstad, werd een hele dag de toerist uithangen. Lekker lunchen, in de bergen geweest, winkelcentrums bezocht en de dag afgesloten met een potje bowlen in het casino.
Afgelopen weekend hadden we het 30 jarig jubileum van de YWAM base Worcester, wat echt heel leuk was. Met de DTS studenten hebben we de hele avond geserveerd.
Als je het leuk vind om wat meer te zien, zijn hier linkjes van wat filmpjes over YWAM Worcester, de voorbereidingen voor het feest en de opname van de hele celebration. https://www.youtube.com/watch?v=d8wR8Nk90RM
Het is nu nog maar 9 dagen totdat we naar India gaan! 11 september vliegen we naar New Delhi. Daar zullen we een aantal dagen blijven om te wennen aan het tijdsverschil en de cultuur. Na deze dagen vliegen we vanaf New Delhi naar de Him@layas.
Onze visums zijn aangevraagd en we hopen dat we ze allemaal op tijd krijgen. Voor buitenlanders schijnt het moeilijker te zijn dan voor mensen uit Zuid Afrika. We merkten nu al veel strijd tijdens het aanvragen van de visums. Zodra we de ambassade binnen stapten, viel het hele computersysteem uit, al onze pasfoto’s werden afgekeurd en zo ongeveer iedereen had hoofdpijn.
Het zou heel fijn zijn als jullie voor ons willen bidden. Voor bescherming, voor Gods leiding en voor open deuren.
Ondanks dat afgelopen twee weken, de weken waren waarin ik thuis het meest heb gemist, ben ik steeds weer verbaasd over alle dingen die God me laat zien. En wie weet wat ons in de him@layas en in Wellington (prisonministry) te wachten staat! Erg spannend, maar ik kijk ernaar uit om ook dit avontuur aan te gaan samen met God.
Tot snel! Heel veel liefs en Gods zegen!
Anneloes 

• 02 September 2016 - 18:27

Remco En Joanne :

He anneloes,

Wat een fantastisch verhaal over die zwarte schoenen. Nu gaat het natuurlijk helemaal niet om die schoenen, maar om het proces vertrouwen! Zo zie je maat als je doet wat hij vraagt, hij altijd voorziet. Veel zegen!

• 02 September 2016 - 19:04

Anneloes Van Middelkoop:

Jaa echt cool :)
    Dankjewel!

• 03 September 2016 - 10:52

André De Meij:

Hoi Anneloes,
    toen ik je verhaal las over de werking van de heilige geest en jullie komende reis naar de Himalaya in India, moest ik denken aan het volgende:
    In Lucas 7 vanaf vers 20 stellen de leerlingen van Johannes de Doper de volgende vraag aan Jezus: "Bent U degene die komen zou of moeten wij een ander verwachten?"
    Ik wil je uitnodigen om in het vervolg van deze tekst het antwoord van Jezus te lezen.
    Je hebt Zijn geest ontvangen en mag deze gaan uitdelen op manieren die je misschien zelf niet durft te geloven. Ga op pad en deel uit. Zoals je zelf al zegt, God is te vertrouwen. Laat je niet ontmoedigen, maar hou vol.
    Gods zegen gewenst, André

• 03 September 2016 - 17:03

Anneloes Van Middelkoop:

Heel erg bedankt André! Bemoedigend!