I am His daughter - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu I am His daughter - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu

I am His daughter

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

15 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo daar ben ik weer! Zaterdagochtend weer een heerlijke ochtend achter de rug met de kinderen van Avianpark (een soort sloppenwijk). Er is sinds drie weken een ministry gestart, Mission Movement, waar ik mee help. Elke zaterdagochtend komt er een groep van ongeveer 15 kinderen naar de basis. We leren ze dans en drama dat ze op kunnen voeren in kerkdiensten. En we doen discipelschap training met ze. Het is zo cool, om deze kinderen even uit hun situatie thuis te kunnen halen en om ze te zien veranderen en een band met ze op te bouwen. Dit was onze derde ochtend en we hebben de eerste dans afgerond. Zo leuk om te zien hoe verbaasd en blij hun gezichten waren toen ze de choreografie van de dans snapte en het hele liedje danste zonder hulp van ons. Echt heel leuk!
Afgelopen drie weken hebben we de onderwerpen: Gods calling, Inner healing en Destiny by design behandeld. Tijdens de week over Gods calling was er een conferentie over Spiritual leadership met Jim Stier waar wij ook verwacht werden. Dat betekende les in de ochtend, middag en avond. Aardig veel dus hihi. Wat bijzonder was van die week, was dat we op woensdag een opdracht kregen. Adopteer een land voor vandaag en ga bidden voor dat land. Dus ik vroeg aan God voor welk land ik moest bidden, en dat was het land Nigeria. Ik had het niet verwacht, maar Nigeria was in mijn gedachten voor drie dagen. Constant.. Omdat we spraken over Gods calling voor je leven, begon ik me al af te vragen of God me in de toekomst naar Nigeria wilde sturen of dat Hij er iets anders mee bedoelde. En het grappige was dat ik vrijdagavond voor het eerst meeging naar Avianpark om daar te helpen bij de bijeenkomst met pastor Foler.
Pastor Foler houdt elke maandag, woensdag en vrijdag een soort minikerkdiensten voor de kinderen. We hebben een tijd van worship, dansen en zingen. Dan wordt er een Bijbelverhaal verteld en aan het eind delen we eten uit. Dit was de eerste avond dat ik in contact kwam met de mensen die zich bezig hielden met de ministry in Avianpark, maar ik was zoo enthousiast.
Tijdens deze avond werd ik ook uitgenodigd om met hun ministry (mission movement) mee te helpen dat de volgende ochtend, zaterdagochtend voor de eerste keer zou zijn. En voordat we gedag zeiden en ik nog een praatje had met pastor Foler, vroeg ik waar hij vandaan kwam. En het grappige is dat hij uit Nigeria komt! Toen snapte ik waar mijn enthousiasme vandaan kwam. God linkte me dus eigenlijk al een soort van aan Nigeria, voordat ik met de ministry in contact kwam die een soort van als oorsprong Nigeria heeft en waarbij ik nu help.
De week over inner healing was echt een hele bijzondere week. Naast dat we alles opruimden in ons hart, ontvingen we ook zoveel profetische woorden. God bevestigde de dingen waar ik nog over twijfelde en Hij beantwoordde de vragen die ik had op hele bijzondere manieren.
De week over destiny by design was ook echt bijzonder. God werkte vooral verder aan mijn intieme relatie met God. Ik mag Zijn dochter zijn en Hij is mijn Vader. Voor mij betekend dat dat ik Hem kan vertrouwen. Een vader heeft altijd het beste voor met zijn dochter, hij zal haar altijd beschermen en haar geven wat ze nodig heeft. Terwijl ik dit op mijn hart had, liet God me deze week ook in de praktijk zien hoe Hij voor me zorgt en me beschermd. Dit heeft echt een diepe indruk op me gemaakt.
We zijn dit weekend begonnen met onze eerste fundraise avonden om geld op te halen voor onze reis naar India. Vrijdag en zaterdagavond hadden we een filmavond in de kerkzaal. Tijdens de avond verkochten we ijs, popcorn, muffins en drinken. Met de film op het grote scherm, sfeerverlichting en alle mensen die er waren, waren het echt super leuke avonden.
Er komt in ieder geval nog een fifa-toernooi, een ladiesnight en een karaoke-night aan.
Verder zijn we met een groep meiden gestart met excercise. Elke doordeweekse dag tussen 17:00 en 18:00 doen we zumba of salsa met een video mee. En in de weekenden beklimmen we regelmatig een bergje hier en daar. Volgende week gaan we als het goed is op safari, dus daar kijk ik echt naar uit!
Neem gerust een kijkje bij de foto’s en de filmpjes. Foto’s van verschillende bergbeklimmingen, een middagje in de zon terwijl de kinderen met m’n haar spelen en de zaterdagochtend met Mission Movement. Ook zijn er twee filmpjes van een kerk die ik regelmatig bezoek in Zwelethemba (een wijk in Worcester), een filmpje van een conferentie in Zwelethemba en een filmpje met een kleine indruk van MissionMovement.

Gods zegen en heel veel liefs!

Anneloes.
Ps. Een grappig weetje waar ik vanavond achter kwam, is dat ik in het engels praat in mijn slaap. haha

Gebed voor een goede voorbereiding van de groep voor outreach is welkom. En dan vooral dat er meer en meer eenheid in de groep zal komen. Verder zijn er nog een aantal studenten die hun lecture phase nog niet hebben kunnen betalen en we vertrouwen God dat Hij zal gaan voorzien in de kosten voor onze outreach. Mocht je het op je hart hebben om een persoon of om de groep als geheel te sponsoren voor de outreach is dat nog steeds welkom. Het door geld over te maken naar NL34 RABO 0346420296 t.n.v. Evangelische Gemeente "de Brug" o.v.v. Anneloes van Middelkoop (eventueel specifiekere aanwijzing waarvoor je sponsort).

  • 16 Augustus 2016 - 10:06

    André De Meij:

    Hoi Anneloes,
    wat een bijzondere dingen maak je mee met God en wat kan je er enthousiast over vertellen. Heel aanstekelijk! Fijn dat we op deze manier bij jullie "om een hoekje kunnen kijken" en met je mee kunnen leven. Geef de Heilige Geest de ruimte om als groep één te worden. Dat betekent dat jullie misschien onderling wel dingen uit moeten spreken om ze uit de weg te ruimen. Daar mag jij de voortrekker in zijn.
    Veel zegen en groetjes,
    André

  • 16 Augustus 2016 - 18:49

    Anneloes Van Middelkoop:

    Hoi André!
    Leuk om te horen!
    O haha dat is grappig, wat u me aanraad is precies wat er vanmiddag gebeurde :))
    Dankuwel!!!


  • 17 Augustus 2016 - 07:42

    Astrid:

    Zo grappig om jouw "witte" koppie zo enthousiast op de foto's te zien. Het is wel duidelijk dat je geniet! Super gaaf om te lezen wat je allemaal leert enzo...
    Veel plezier bij de safari! Zorg dat je fototoestel goed is opgeladen;)

    Groetjes, Astrid

  • 17 Augustus 2016 - 22:57

    Danielle:

    Hey Anneloes!

    Wauw, wat tof wat je allemaal meemaakt in SA, en om je geloofsgroei te lezen :) Ik heb al je blogs in een keer gelezen en je enthousiasme spat er van af, zo goed om te horen en te lezen!
    Geniet van alles wat je meemaakt en wat God je laat zien, want Hij wil je nog veel meer van Hemzelf laten zien :)

    Drukkie en liefs van Danielle

  • 18 Augustus 2016 - 06:55

    Remco En Joanne :

    He anneloes!

    Heel tof om te lezen! En zo mooi dat God soms dingen in gedachte brengt waarvan jij in eerste instantie denkt huh? En dat dat later op zn plek valt! Echt gaaf! Geniet van deze mooie tijd op afstand! En als we je ergens mee kunnen helpen of coachen, laat het weten!
    Groetjes Joanne

  • 02 September 2016 - 17:49

    Anneloes Van Middelkoop:

    hihi Astrid, dankjewel!

    Dankjewel Daniëlle! Drukkie terug ;)

    Ja ik verbaas me er zelf ook nog telkens over! Dankjulliewel!
    Als er iets is laat ik het weten :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Via dit profiel ga ik proberen om jullie op de hoogte te houden van mijn reis met God en Zijn reis met mij.

Actief sinds 02 April 2016
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 8482

Voorgaande reizen:

11 Maart 2024 - 08 April 2024

Bezoek aan YWAM Arusha en Tanga

23 Juli 2016 - 03 December 2016

My adventures in South Africa <3

Landen bezocht: