Amazed by God - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu Amazed by God - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Middelkoop - WaarBenJij.nu

Amazed by God

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

23 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Komende week is alweer de 5e week dat ik hier ben! Nog steeds gaat het hartstikke goed hier. Afgelopen week was een bijzondere week waarin God me veel heeft geleerd en waarin er echt doorbraken zijn gekomen. De vorige blog is alweer 2 weken geleden dus bereid je voor, het wordt een lange blog! haha
Ik zal eerst wat vertellen over de dingen die ik heb gedaan buiten de base.
Elke zaterdagmiddag gaat er een team de straat op om streetministry te doen. Tijdens de streetministry gaan we naar een veld waar veel daklozen mensen verblijven. Hier delen we eten uit en bidden we met ze. Ik ben nu één keer mee geweest, best heftig. Je wilt er voor de mensen zijn, je wilt ze Gods liefde geven. Maar tegelijkertijd zijn het mensen die niet zo fris ruiken, je weet niet hoe ze reageren en je moet letten op je eigen veiligheid. Er gebeuren mooie dingen, maar ik moet er nog wel echt in groeien merk ik.
Ook zijn we gestart met onze wekelijkse local outreach op woensdag. Tijdens deze eerste periode van onze local outreach helpen we mee met een ministry die in een bepaalde wijk een programma aanbied voor jongens en meiden. Ik help met de meiden van de dts bij de meiden en de jongens helpen bij de jongens. De eerste keer hebben we gewoon meegekeken en een beetje kennis gemaakt met de meiden. En afgelopen woensdag hebben we voor het eerst zelf een middag geleidt. Het is erg leuk om te doen. Het doet me denken aan het tienerwerk in Nederland. Ik mis jullie jongens!
Afgelopen zondag ben ik naar een kerk geweest in Zwelethemba. Dat is een bepaalde wijk in Worcester waar alleen maar black people wonen. Deze dienst was een totale onderdompeling in de Afrikaanse cultuur haha. De dienst begon op de afrikaanse tijd (een uur later dan gepland) en duurde zo’n 3 uur. Maar het was erg leuk!
Dit weekend is er een comferentie in Zwelethemba met als thema Unity. Ze hopen hiermee alle kerken in Zwelethemba samen te brengen, zodat God nog meer ruimte krijgt om door de christenen heen te werken en om Zijn naam bekend te maken in de community. Ook dit was echt amazing! Zoveel passie en blijdschap heb ik nog nooit gezien in een kerk. De worship is een groot feest, iedereen danst op z’n Afrikaans haha. Ik heb me nog nooit zo’n Europeaan gevoeld! Maar het was goed en bijzonder om te zien hoe de mensen hier God aanbidden. Ik geniet echt van alle blijdschap en ben hard aan het oefenen om op de super leuke Afrikaanse manier met ze mee te dansen haha.
Nu wat over afgelopen week. Het was een super bijzondere week. God heeft me zo veel laten zien en geleerd! Aangezien God me zo ongeveer minimaal 3 à 4 keer iets moet vertellen voordat ik Hem echt gehoorzaam, was dat afgelopen twee weken weer het geval. God wilde me leren dat ik Hem moet gehoorzamen in de kleine dingen, voordat Hij me kan gebruiken voor de grote dingen. Onder andere omdat ik merkte hoe moeilijk het is om iets heel stoms kleins te doen wat God van je vraagt (zoals; dans met je armen uitgestrekt en draai rondjes, of ga op de grond liggen haha) realiseerde ik me hoe bewust ik me ben van wat andere mensen wel niet van me zullen denken.
Deze geweldig goede week begon dus maandag met een bevrijding van dit.
Ik merkte meteen zo’n groot verschil in m’n hart! God bevestigt me in m’n identiteit. Ik hoef helemaal niet geliefd te zijn bij mensen, Gods liefde is genoeg en die liefde laat hij me meer en meer zien en ervaren. Een van de verschillen die ik merkte was dat toen God me opnieuw vroeg om tijdens een dienst op de grond te gaan liggen, ik dat durfde en het gewoon deed. Na die stap in gehoorzaamheid raakte God me met Zijn geest en ontving ik zoveel blijdschap en vrede! Echt super cool! Niet in woorden te beschrijven..
Sinds deze eerste twee dagen van de week voel ik me echt een ander mens. Ik voel me zo vrij!
Er gebeurt zo veel! Hij leert me zo veel!
Een van die dingen die hij me leert is het gebruiken van de gaven en talenten die Hij me gegeven heeft. Deze week bevestigde God op verschillende manieren, dat Hij me wilt gebruiken door middel van de gave van profetie. Echt super super vet! Deze week is een week vol van beelden en woorden die ik ontvang van God om mensen mee te bemoedigen. Zo cool!
Afgelopen dagen liet God me bijvoorbeeld drie keer een beeld zien. Bij ieder beeld vroeg ik mezelf weer af, wat bedoelt u hier mee? Kan ik hier iets mee? Ik liet het rusten omdat ik geen idee had wat ik ermee moest doen. Maar na elke keer kwam er weer een ander persoon naar me toe en zei ik heb het idee dat God je een woord gegeven heeft voor mij. Wil je voor me bidden. ‘Natuurlijk wil ik dat!’ was m’n standaard antwoord en dan kwam het beeld weer in m’n hoofd en snapte ik dat God het voor deze persoon gaf. Het is ongelofelijk, maar zodra ik vertelde wat God me liet zien, paste het bij iedere persoon perfect. Voor één persoon was het een antwoord op gebed, één persoon had deze week precies hetzelfde gezien en de laatste persoon (die zich erg depri voelde) voelde zich na de woorden ontvangen te hebben van God helemaal happy.
Echt super super super cool! Ik heb er geen woorden voor.. Ik ben zo enthousiast!
God is geen God van ver weg. God is geen God die alleen maar zegt wat je wel of niet moet doen.
God is een God van liefde, die mensen wilt laten zien hoe veel hij van ze houd en die ze de simpelste en grappigste dingen laat zien en vertelt.
Het is echt amazing! En dat is dan onze God; waarmee we elk moment van de dag kunnen praten, die er altijd voor ons is en die zo ontiegelijk veel van ons houdt. Echt niet normaal!
En o ja! Voordat ik deze lange blog afsluit haha
Onze bestemming voor de outreach is bekend! 9 september vertrekken we naar de Himalayas in India voor 7 weken. Daar zullen we ons inzetten om God bekend te maken aan de unreached people. Na deze 7 weken komen we terug naar Zuid-Afrika om 3 weken prisonministry te doen in Wellington. Tijdens deze weken zullen we evangeliseren in de gevangenis en ondersteunen we hun familieleden en de community waar zij vandaan komen.
Het schijnt dat het in de himalayas poepen in een gat in de grond wordt en dat er waarschijnlijk een keer in de week water voor ons gehaald wordt om te kunnen douchen. Maaaaar…. Ik heb er zin in! Ik kijk er echt onwijs naar uit! En nog een ding meer waar ik super enthousiast van wordt: De laatste drie weken van de outreach zijn in Zuid-Afrika! Oftewel ik ga drie weken heerlijk zomer hebben!!!!

God bless you!
Liefs Anneloes 
ps. Thanks voor jullie gebed en voor alle giften!
Ik ben vooral heel dankbaar voor alles wat God geeft, maar ik ervaar tegelijkertijd strijd en tegenslagen om mij heen. Het zou fijn zijn als jullie daarvoor willen bidden. Voor bescherming voor mij en alle mensen om mij heen.



  • 23 Juli 2016 - 23:40

    Nicole:

    Annie!!! Super dat je het zo naar je zin hebt en zoveel mooie dingen mee maakt! En wauw India wat een avontuur! Nog heel veel plezier en tot in december

  • 24 Juli 2016 - 08:44

    Marcel:

    Hoi Anneloes,
    Wat gaaf om je verslagen te lezen! En wat bijzonder dat je God zo concreet ervaart.
    Geniet van de tijd daar en van je voorbereidingen op de Himalaya. Ik heb vandaag leiding van dienst en zal dan iets over je laatste verslag vertellen. Ook je verzoek om gebed zal ik delen, weet dat je niet alleen staat. God is met je en als gemeente staan we achter je.

  • 24 Juli 2016 - 12:46

    Rebekka :

    Hey lieve Anneloes!!

    Wat ben je een kanjer!! Super trots op jou...: hoe jij het avontuur met God aangaat en Hem de ruimte geeft om zo krachtig door je heen te werken!! Heel tof en dapper... mooi om te lezen dat je ervaart dat Hij jou meer en meer gebruikt om tot zegen te zijn.
    Geniet ervan!! Dit is een ervaring waar je je leven lang profijt van gaat hebben!
    You're blessed tot be a blessing!!
    Dikke knuffel!!

  • 24 Juli 2016 - 16:23

    Martijn:

    Heel mooi je oprechte enthousiasme te lezen voor God. Mooi dat God je zo veranderd. Veel plezier en have phun op de kleine bergjes in India :-) !

  • 24 Juli 2016 - 21:36

    André En Dorien:

    Hoi Anneloes, wat zijn wij dankbaar en blij dat het goed met je gaat. Het is onwijs leuk om je verslag te lezen.
    Wat prachtig hoe God door jou heen werkt. Echt heel bijzonder en mooi. Anneloes wij wensen je een hele mooie tijd en Gods zegen!!!!! In gedachten zijn we bij je en wij gaan voor jullie bidden!!!!! Lieve groeten André en Dorien XXX

  • 25 Juli 2016 - 11:01

    Ingrid:

    Hoi Anneloes, wat een schitterend verhaal heb je weer geschreven. Je kan het prachtig vertellen!!! Het enthousiasme spat ervan af. Ik denk dat we over een half jaar een hele andere Anneloes terug zien!!!
    Ik ben zo blij voor je dat je het zo goed naar je zin hebt, en dat je enorm veel leert. Wat spannend om naar de Himalayas gaan. Dat klinkt wel heel primitief.... een hele nieuwe uitdaging.
    Lieve Anneloes: pas goed op jezelf en wees gezegend in alles wat je doet!!

    Liefs, ingrid

  • 25 Juli 2016 - 11:12

    Remco En Joanne :

    He anneloes,

    Super mooi om te lezen. God is zo goed en zo groot! En dat jeniet altijd in 1 keer luistert is heel menselijk, als je uiteindelijk maar luistert en achteraf weet je dat Hij altijd het beste met je voor heeft!
    Je bent een topper!
    Vanuit Oeganda bidden we mee!
    Keep strong and keep safe, He is always with you every day!
    Liefs van ons

  • 02 Augustus 2016 - 21:54

    Anneloes Van Middelkoop:

    Dankjulliewel voor alle leuke en bemoedigende reacties!! Ik lees ze regelmatig even door, doet me echt goed om zulke reacties te krijgen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Via dit profiel ga ik proberen om jullie op de hoogte te houden van mijn reis met God en Zijn reis met mij.

Actief sinds 02 April 2016
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 7934

Voorgaande reizen:

11 Maart 2024 - 08 April 2024

Bezoek aan YWAM Arusha en Tanga

23 Juli 2016 - 03 December 2016

My adventures in South Africa <3

Landen bezocht: